CRIVAB.RO – Strategii de investiții pe baza teoriei valurilor

c-0
Strategii  de  investiții

pe baza  teoriei  valurilor

                    TRADING    

     Cum tranzactioneaza retailul

     Cei mai multi dintre investitorii de retail la bursa tranzactioneaza pe stiri , cumpara actiuni la preturi ridicate emotional , la instinct, cand pretul creste pe fondul aparitiei stirilor bune ( societatile emitente publica rezultate financiare bune sau cand anunta acordarea de dividende ) fara a-si pune problema daca aceste informatii sunt incluse in pret sau nu si vor vinde cand pretul este jos, pe
scadere , tot emotional ,atunci cand apar stirile proaste despre societate.
     Consider ca in 80-90% din cazuri stirile bune sau proaste despre o societate sunt incluse in pret ( rezultate financiare , dividend , fuziuni , achizitii , preluari) adica cu alte cuvinte aceste informatii intotdeauna la data publicarii in presa sunt deja incluse in pret , cineva a stiut dinainte de publicarea lor si a cumparat inainte , iar la publicare vinde pe stire .
     De fapt e valabil dictonul : « cumpara pe zvon si vinde pe stire » . Dupa publicarea stirilor bune , pretul va mai creste din inertie datorita intrarilor de « fresh meat » dupa care vanzatorii mari ( care au cumparat inainte de stire ) vor incepe sa vanda pentru a-si marca profiturile .
Dar sunt si exceptii ,evenimente naturale : dezastre naturale ,cutremure , atentate teroriste care nu pot fi anticipate dinainte si care pot afecta serios  pretul unei actiuni .

     Stabilirea SL si a TP

     Intotdeauna cand initiezi o pozitie ( long sau short) trebuie sa-ti pui problema : »Unde sa vand daca ma insel ? ». Bineinteles , toti investorii isi doresc sa vanda la un TP cat mai sus , cu profit cat mai mare , dar de multe ori asteptarile sunt prea mari , nerealiste , targetele de vanzare sunt fixate prea sus , si cand vor apare stirile negative sau caderile pe piete , multi care au cumparat sus , emotional , incep sa fie nervosi si tematori , punandu-si problema daca si la ce pret sa vanda .

     STOP- LOSS-ul ( SL) este nivelul de pret la care trebuie vanduta pozitia cumparata  anterior pentru a nu se mari pierderile , si trebuie :
– fixat la un nivel de pret care invalideaza structura valurilor formate
pe grafic cu targetul TP fixat anterior
– evitate SL fixate in functie de marimea pierderilor marcate.

     Cu alte cuvinte , SL trebuie fixat la nivelul de pret unde se invalideaza paternul sau structura de valuri anticipata pe grafic , si nu in functie de marimea pierderii marcate …
     Ironia e ca traderii amatori pierd bani tocmai pentru ca incearca sa evite pierderile , adica nu vand la SL in speranta ca preturile isi vor reveni repede.
Insa traderii profesionisti inteleg ca e nevoie sa  pierzi pe termen scurt pentru a castiga pe termen lung . Ei inteleg ca marcarea pierderilor mici e o parte importanta a tradingului . pentru a avea profituri pe termen lung …
     Cand cumperi actiuni doar pe baza analizei fundamentale ( cum fac majoritatea investorilor de retail ) e greu sa iti stabilesti dinainte un target TP si un SL bazat pe criterii obiective si nu subiective ( nu vand decat la un profit de minim 20 , 30 sau 40% , chiar daca inainte voi fi pe minus cu 10-20% ) .
Cand spun criterii obiective ma refer sa ai o strategie clara de trading bazata pe evolutia pretului pe grafic si nu pe PER , cah flow ,bilant, etc…
     Avantajul meu care folosesc teoria valurilor NEOWAVE este ca stiu cand apare PREDICTIBILITATEA si trebuie sa iau pozitii ( cu SL si TP) , si cand e IMPREDICTIBILITATE , strucutra valurilor e neclara si sunt mai ulte posibilitati de evolutie ( ca si cum as da cu banul sau as intra « la ghici » )…
     In articolele viitoare voi intra mai in detaliu …

 
      Când cumpăr și cand vând pe baza analizelor NEOWAVE
 
      Semnalele de cumparare si vanzare trimise clientilor le iau exclusiv 100% pe baza analizelor trimise cu structura valurilor NEOWAVE formate pe graficele actiunilor , nu pe baza știrilor sau a raportărilor financiare ce pot fi incluse sau nu în preț.
      Dupa cum arata denumirea serviciului de analiză ” Strategii de investitii pe baza teoriei valurilor ” clientii primesc prin ALERTE si MESAJE strategii de genul :
– când si in ce zone de pret sa cumpere actiuni de pe BVB si piețe externe : daca pretul se apropie de un SL fixat obiectiv pe baza structurii valurilor formate pe grafic, dacă sunt sparte anumite praguri bullish ( cu SL si TP) sau daca acțiunea este supravanduta pe finalul unui val C supraextins si urmează un rebound PREDICTIBIL
– când sa stea deoparte daca e IMPREDICTIBILITATE , pentru a evita posibile pierderi pe acea actiune ( asa am evitat căderi ale multor acțiuni de pe AERO) …
      Când e de cumparat și dau targete clare SL si TP ( care sunt stabilite clar pe baza structurii valurilor formate pe grafic) inseamna ca pretul are SANSE MARI sa urce spre targetul TP , fara ca nici o posibila corectie sa nu mai sparga nivelul SL .
       Clientii primesc și semnale de SHORT ( pe piețele externe) când apar semnale bearish : praguri de confirmare bearish sparte sau acțiunea este supracumparata pe finalul unui val C supraextins .
       Detalii în analizele ” Strategii de investitii pe baza teoriei valurilor “…

       10 chestiuni de știut despre strategia mea , teoria valurilor NEOWAVE

       Nici un analist , nici o strategie nu poate anticipa corect tot timpul evoluția unei acțiuni sau indice .Cine susține asta are alte interese …Dar pot susține ca strategia mea , teoria valurilor NEOWAVE poate anticipa corect in 20-30% din timp evoluția unui instrument financiar, atunci când creste PREDICTIBILITATEA (din punctul meu de vedere ) structurii valurilor formate pe grafic ..
În 70-80 % din timp ar trebui sa nu inițiez tranzactii și sa aștept iarăși predictibilitatea .
Ai vazut in analiza FP de mai jos cât de predictibil pentru mine era FP in 9 martie …
Specific strategiei mele , teoria valurilor NEOWAVE , este ca PREDICTIBILITATEA si IMPREDICTIBILITATEA urmează una după alta , sunt CICLICE …
Ceea ce îmi place ca nu toate acțiunile sau indicii sunt predictibile sau impredictibile pentru mine IN ACELASI TIMP ..Adica în timp ce unele actiuni sunt predictibile , altele sunt impredictibile . acopăr zeci de actiuni în analizele mele . Fiecare acțiune are evoluția ei , se formeaza paternuri diferite pe graficele diferitelor actiuni .
Ce trebuie sa stii despre teoria valurilor NEOWAVE ce cuantifica psihologia maselor de investitori de pe piețele financiare în paternuri :
1) e mai avansata și upgradata decât teoria clasica Elliot Wave , nu e asa subiectiva , are reguli de autconfirmare a paternurilor create pe grafice…
2) nu poate anticipa tot timpul evoluția unui instrument financiar , e imposibil
3) aștept PREDICIBILITATEA ( cand structura valurilor se clarifica ) , adica acea perioada de timp în care încrederea mea de a intia tranzactii ( long sau short )creste
4) una e forecastingul , previzionarea pretului , alta e sa INITIEZI TRANZACTII pe baza unei analize ( interpretarea unei structuri de valuri)
5) INITIEZ tranzactii ( long sau short ) rar , doar în 20-30% din timp , doar atunci când creste PREDICTIBILITATEA , cu targete clare , TP si SL
6) trebuie DISCIPLINA , adica inchis poziția fie la TP sau SL ( pierdere) ..fără disciplina nu se poate în aceasta strategie ..
7) când sparge un SL nu am întotdeauna o varianta alternativa, poate creste IMPREDICTIBILITATEA dupa ce sparge un SL, adica e posibil orice , șansele devin 50/50 ..
😎 trebuie sa ma abțin în a iniția tranzacții în 70% din timp când e IMPREDICTIBILITATE din pmdv , deoarece șansele sunt 50/50 ..
9) totul e sa pot face distincția între PREDICTIBILITATE și IMPREDICTIBILITATE , pentru a iniția tranzacții cât mai rar , dar cu sanse mari de a atinge targetul TP
10) cu cât sunt mai nerăbdător de a face mai multe tranzactii , cresc șansele de a pierde …

Disciplina de a aștepta PREDICTIBILITATEA
     De multe ori structura valurilor NEOWAVE formate pe graficele actiunilor analizate de mine e diferita de cea a valurilor Elliot clasice din analizele altor analiști, ceea ce implica strategii diferite si targete diferite , cum a fost și analiza AROBS pe care unii analisti erau bullish în toamna .
     Nu imi place sa folosesc tehnici optimiste de marketing cum fac unii analisti care aplica Elliot clasica si care revendica ca știu tot timpul ce face o actiune ,știu tot timpul daca o actiune urca sau scade , au un răspuns precis de fiecare data.
     De ce?
     Pentru ca este IMPOSIBIL sa anticipezi TOT TIMPUL evolutia unei acțiuni. Nici o strategie de tranzactionare nu poate anticipa corect TOT TIMPUL evoluția unei actiuni : o perioada merge, o perioada da rateuri .Asa e normal.
Disciplina ma determina sa avertizez abonatii cand o acțiune intra in faza de IMPREDICTIBILITATE și sa aștept iar PREDICTIBILITATEA cum a fost AROBS în septembrie pentru mine .
     Eu imi anunț abonatii cand creste IMPREDICTIBILITATEA pe anumite actiuni din punctul meu de vedere , adica șansele sunt de 50/50 , tocmai pentru a NU INITIA POZITII pe acele actiuni care sa ducă la pierderi și sa aștepte perioadele de PREDICTIBILITATE pe alte actiuni , cand se clarifica din punctul meu de vedere structura de valuri NEOWAVE de pe grafice și trebuie deschise poziții long/short cu sanse mari de a marca profit ….
     Asta e avantajul strategiei mele : știu când apare PREDICTIBILITATEA / IMPREDICTIBILITATEA si pot sa îmi adaptez strategia de tranzactionare pentru a limita pierderile și creste profiturile …